Alla inlägg under januari 2011

Av Klara - 12 januari 2011 16:17

hej! idag har varit en ganska vanlig dag faktiskt. Slutade tidigt, och nu sitter man hemma och slappar :)

Förra inlägget kanske inte var det intressantaste för er att läsa, men kände att jag behövde skriva av mig lite för att må bättre igen. .

Blir nog inget mer bloggande för idag, men i morgon fortsätter jag nog med blogglistan! (y)

Av Klara - 11 januari 2011 20:12

Hejsan! Har börjat grubbla igen en del på ett problem som jag nog har haft hela livet..  Jag har alltid haft lite extra svårt att koncentrera mig,  glömmt att lyssna när någon pratar ibland, eller regagerat trögt på vissa saker.


När jag var riktigt liten brydde jag mig inte ens om det här, men tiden går..Jag märkte mer och mer att jag hade svårt att lyssna och reagera på en del snabba saker. Idrotten var värst, och så är det nog fortfarande, jag missade alldeles för mycket passnignar och kunde inte koncentera mig på genomgången. Kan ju säga att så många gånger jag har gjort bort mig i mitt liv går går kanppt att räkna till!

Jag har känt mig dum och trögfattad och fått dåligt självförtroende och jag försökte verkligen glömma allt, försökte göra allting bra. Men nåt sånt här går inte att ändra på bara genom att knäppa med fingrarna.


Visst, det har blivit bättre med tiden! :) men fortfarande så kan det hända att jag missar lite för mycket av den där faktan som läraren säger, eller att någon passar en boll till mig på någon sport utan att jag ens har en tanke på att det faktiskt var mig dom passade bollen till.

Jag har lärt mig att acceptera detta nu, jag är den jag är och kan inte ändra på det, även om jag önskar att jag kunde. Det är inte altid lätt att hålla uppe humöret när sånna här grejer händer, men jag ska inte klaga på mitt liv nu. Jag har aboult inte haft ett dåligt liv, men saker och ting kunde gått så mycket bättre om jag inte hade haft det här problemet. Men ska försöka lägga detta bakom mig nu, livet går ju vidare! :)



Av Klara - 10 januari 2011 18:10

haha, jaa.. då ska til loch med jag börja med en sånn här lista!

Heter Klara Ellinor Svensson och är 16 år. Bor på en ö utanför Karlskrona eller vad man nu ska kalla det ;)

Går i första året på gymnasiet, samhällslinjen är det eftersom jag inte har en aning om vad jag vill jobba som i framtiden! Är väl typ 163 cm kanske?? Ingen aning faktiskt för jag mäter mig aldrig ;) blåa ögon och brunt (färgat brunrött nu) hår har jag, som kanske inte syns på den svartvita bilden som jag har just nu som presentationsbild! (y)

Sen får jag inte glömma att jag har en familj som består av mamma, pappa och 3 syskon. Jag går inte på någon sport eller nåt sånt, men har gjort när jag var yngre, men kan ju tillägga att jag inte är ett sportproffs! haha, och så har jag en söt och busig liten katt som jag tycker väldigt mycket om :')

Mjoo, där fick ni reda på en hel del onödig fakta om mig! ;)

Av Klara - 9 januari 2011 18:13

Hej, tänkte egentligen inte skriva nåt mer här idag, men nu blev det så endå! :')

Har inte hänt så jättemycket idag, mest suttit vid datorn och kollat på tv. Och sen varit ute lite och blivit nerputtad i snön ett antal gånger av en viss Michaela! ;)


Hoppas verkligen på att kunna somna lite tidigare ikväll eftersom skolan börjar i morgon, tror faktiskt att jag kan lyckas med det eftersom jag inte sov så jättegott inatt, vaknade mitt i natten och kunde inte somna om på ett tag, massa tankar och såntdär blandat med en hel del låttexter i huvet, som jag inte lyckas få nån ordning på.. Livet hade varit mycket lättare om man iallafall kunde styra över sina känslor och man bara visste hur allting skulle gå.

Av Klara - 9 januari 2011 14:51

Dag 01 – Presentera mig själv
Dag 02 – De bloggar jag läser
Dag 03 – Mitt första minne
Dag 04 – Det här åt jag idag
Dag 05 - Betydelsefulla låtar
Dag 06 - Något jag hatar
Dag 07 - Min bästa vän
Dag 08 - Jag för länge sedan
Dag 09 - 10 Saker som ni kanske inte visste om mig
Dag 10 – Det här hade jag på mig idag
Dag 11 – Min första kärlek
Dag 12 – I min handväska
Dag 13 – Något som betyder mycket för mig
Dag 14 – En bild på mig förra året och en från idag
Dag 15 – Mina drömmar
Dag 16 – Något jag älskar
Dag 17 – Någon som betyder mycket för mig
Dag 18 – Vad jag vill bli när jag blir stor
Dag 19 – Detta ångrar jag
Dag 20 – Något jag längtar till
Dag 21 – Min hiss/diss lista
Dag 22 – Det här upprör mig
Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Dag 24 – Det här får mig att gråta
Dag 25 – Mina favorit artister/andra kända personer
Dag 26 – Mina rädslor
Dag 27 – Min favoritplats
Dag 28 – Det här saknar jag

Av Klara - 8 januari 2011 21:29

Hej! Ska nog börja med en sånndära blogglista snart! :)

Men det får bli nästa vecka när skolan börjar isåfall!

Av Klara - 6 januari 2011 15:10

sitter här vid datorn och lyssnar på musik och räknar lite matte.. hatar det, men behöver verklighen plugga på detta nu!

  


Av Klara - 4 januari 2011 14:11

Hejhej! Håller på att städa rummet nu, inte det roligaste som finns, men blir glad när det är klart! ;)

  

mitt rum, nästan färdigstädat! :)

Ovido - Quiz & Flashcards